Reis-Egypte-011.reismee.nl

Dag 6

om 8uur men bed uit *gaap* vandaag een wandeling langs rivier de nijl maken dat straks maar eerst ontbijten. Ik wil toch even zeggen dat het eten in dit hotel prima voor elkaar is.Maar goed daar breek ik de honger niet mee. na het eten even naar een soort vvv om te informeren over een tocht die ik morgen wil maken door de woestijn met een kameel. Na een paar telefoontjes en foldertjes is het al geregeld. morgen 6 uur word ik door een taxi opgehaald. Maar dat is pas morgen vandaag ga ik lang de nijl lopen. zo gezecht zo gedaan met de auto erheen gereden en lekker wandelen. Wat is de nijl een brede rivier dat is wel anders dan die dunne riviertjes in nederland. na lang wandelen weer terug naar het hotel en ja je raad het al weer een hapje eten. na het eten naar de sportzaal en even lekker vanatiek sporten daarna weer een paar biertjes drinken en dan slapen.................

Dag5

Wakker worden met het idee dat deze dag niet heel veel bijzonders gaat brengen. Om half 11 maar even van me hotel kamer af en lekker een hapje eten. verder vandaag lekker zwemmen en tot rust komen in de sauna.Dan is het al weer avond en tijd om een hapje te eten vandaag besloot ik om niet bij het hotel te eten maar bij een wat luxer restaurant. en daar zitten er genoeg van in cairo. Maar er was een ander probleem demonstraties dus eerst daarvoor wachten en toen kon ik naar een restaurand datwas echt heel lekker. nu weer met een volle maag terug in het hotel en lekker op bed ploffen.

Dag4

Nu wel wat later wakker geworden als gister. 5 uur later aan de dag begonnen als gister, maarja je hebt nou enmaal vakantie. Wat vandaag op het programma staat ?? : het egyptisch historisch museum bezoeken. Maar dat gebeur straks nu eerst lekker ondbijten in de felle hete zon. Tijdens het eten even de tomtom instellen. en ik kwam erachter dat het muzeum dicht bij het hotel licht. Maar 20 Min rijden. Om 11:30 de auto pakken en naar het museum gaan. een half uur later bij het museum aan gekomen en ga nu het museum naar binnen........ eenmaal uit het museum gekomen(5uur later) sta ik nog steeds versteld van de geschiedenis van egypte. Het is nu 5uur en ik vind het een mooie tijd om terug te keren naar het hotel daar s'avond nog gezommen en toen nog even naar een café en daarna maar gaan slapen.

Dag3

Phoe vroeg licht in egypte om 5:00 dit word mischien wel de bijzonderste dag van mijn vakantie. snel nog even een broodje eten in het hotel en dan om 6:00 met mijn auto(die ik gehuurt hep) naar de piramide van cheops. Na 4uur rijden aangekomen bij de piramide(nu inmiddels al 10:00. Nog met een klein busje naar de piramide zelf en dan bij de piramides aangekomen. wat Gaaf ik hep er gwoon geen woorden voor dat was het4uur rijden echt wel waard. Eerst was ik zelf een uur daar rondgelopen daarnaa heb ik een gondleiding gehad van 3 1/2 uur. Nu inmiddels al3 uureven wat eten halen en dan maar weer voorbereiden op de terug weg auto vol tanken enzovoort nog even een leuk aandenken voor thuis kopen en wat fotos maken en dan om 4uur naar het hotel. nou nu weer 4uur gereden. nu al weer 8uur inmiddels bij het hotel aangekomen en dan maar even rustig naarde hotelkamer(nog nooitzo vroeg geslapen).

Dag 2

om 10:17 wakker geworden. Lekker geslapen vanacht nu naar de eetzaal......... ooohw? Waar was de eetzaal ookal weer. Uiteindelijk gevond maar het lijkt me straks handig omhet hotel te verkennen. Na het lekkere eten ga ikeerst maar eens even winkelen in cairo. en even naar een soort vvv om te kijken wat voor bijzondere dingen er in cairo zijn. daar raden ze mij aan om naar het egyptisch historisch museum te gaan. ik had een folder meegenomen en ben weer gegaan toen verder nog wat kleren gekocht en een zonnenbril die ik was vergeten. om 13:30 weer naar het hotel gegaan en even een gebakje gepakt(dat is handig aan een all-inclusief hotel. om 14:00 maar is even het hotel verkennen. nou dat is naar een uurtje wel gelukt. maar ik ben erachter gekomen dat het hotel ook een sportschool heeft. nou dat ging ik om half 4 maar even doen. lekker een uurtje gesport en toen regelrecht het zwembad in. pfoe wat is het warm in egypte. om 18:30 gegeten en 's avond even aan de bar een paar biertjes drinken. toen om 00:00 slapen,

Dag 1

's Ochtends nog even de laatste spullen pakken en met de fiets naar het station in twello. Daar wachten op de trein(die 10 minuten vertraging had) toen kwam uiteindelijk de trein eraan eenmaal in de trein er bija meteen weer uit want ik moest overstappen in apeldoorn. Toen richting schiphol. Inchekken ging snel dit keer.Toen wachten op het vliegtuig. ging allemaal redelijk voorvluchtig. Rond 14:00 aangekomen in cairo. Wat een weertje zech dat is wel even anders dan die 17 graden in nederland. Ik werd met de taxi naar het hotel gebracht onderweg stond mij een tweede verassing te wachten wat een drukte zech! gewoon een complete chaos in cairo de taxi chauffeur vertelde mij dat dit de rustigste dag van de week is. eenmaal uit de taxi gestapt het hotel naar binnen. wat een mooi hotel zech, spullen uitpakken en naar het zwembad 's avonds lekker eten en even msnen naar nederland gelukkig had ik mijn iPad meegenomen,